اجتماع

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صَابِرُوا وَ رَابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّه لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ

اجتماع

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صَابِرُوا وَ رَابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّه لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ

اجتماع

انسان در میان تمامى جانداران موجودى است که باید اجتماعى زندگى کند و این مطلب احتیاج به بحث زیاد ندارند چرا که فطرت تمامى افراد انسان چنین است یعنى فطرت تمام انسانها این معنا را درک مى کند و تا آنجا هم که تاریخ نشان داده هر جا بشر بوده،اجتماعى زندگى مى کرده است.
اجتماع انسانى مانند سایر خواص روحى انسان و آنچه که مربوط به او است از روز آغاز پیدایش به صورت کامل تکون نیافته تا کسى خیال کند که اجتماع نمو و تکامل نمى پذیرد نه در کمالات مادى و نه در کمالات معنوى بلکه اجتماعى شدن انسان هم مانند سایر امور روحى و ادراکیش دوش به دوش آنها تکامل پذیرفته هر چه کمالات مادى و معنویش بیشتر شده اجتماعش نیز سامان بیشترى به خود گرفته است.
هیچ شکى نیست در اینکه اسلام تنها دینى است که بنیان خود را بر اجتماع نهاده و این معنا را به صراحت اعلام کرده و در هیچ شاءنى از شؤ ون بشرى مساءله اجتماع را مهمل نگذاشته است.
* وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا *
وبلاگ گروهی اجتماع مشتاقانه منتظر نظرات و مقالات شما عزیران خواهد بود.

آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۲۸ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

یکی از هزاران دلیل « مرگ بر امریکا »

ویلیام راجرز در ماه دسامبر سال 1938 در فورت وورث( واقع در ایالت تگزاس آمریکا) متولد شد. گرچه او یکی از ده ها عضوِ خاندانِ «راجرز» است که لباس افسری نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا به تن کرد و به عنوان ژنرال چهارستاره ، بازنشسته شد ، اما تنها راجرزی است که افتخار اعدام 290 تروریستِ غیر نظامی!! را در عرض کمتر از یک دقیقه دارد و به خاطر این شجاعت بی نظیر ، مدالِ «لژیون لیاقت» (Legion of Merit) نیز دریافت کرده است. کاپیتان «ویلیام سی راجرز» ( که در خاندانِ ژنرال های راجرز به «ویل راجرز سوم» شهرت دارد) از سال 1978 تا سال 1989 فرماندهی ناو جنگی «یو اس اس وینسنس) را بر عهده داشت. این کاپیتان از جان گذشته!! در سوم جولای سال 1988 ، طی عملیاتی متهورانه و جوانمردانه ، یک فروند «هواپیمای جنگی حامل کلاهک هسته ای مسافربری!! ایرانی» را با 290 مسافر تعلیم دیده برای جنگ های هسته ای ، بر فراز خلیج فارس ، هدف قرار داد و در کمتر از یک دقیقه ، تمامی 290 تروریست تعلیم دیده ی!! ایرانی را (که 66 نفر آنان کودکان زیر 10 سال بودند) قطعه قطعه نمود. کاپیتان «ویلیام سی راجرزسوم» در پایان خدمت خود به‌خاطر «رفتار بسیار شایسته و انجام خدمات برجسته بین تاریخ آوریل ۱۹۸۷ تا مه ۱۹۸۹ به عنوان افسر فرماندهٔ ناو وینسنس مشغول بود»به دریافت مدال «لژیون لیاقت» از دستان رییس جمهور وقت آمریکا مفتخر شد. این ژنرال پرافتخار آمریکایی ، امروز در سن 74 سالگی ، مشغول حال و حول بوده و مدال «لژیون لیاقت» خود را به دیوار اتاقش نصب نموده است. هیچ آدم فضولی هم تا به حال بابت اعدام 290 تروریست!! از وی سوالی نپرسیده است. بی شک ، نه تنها خاندانِ ژنرال پرور «راجرز» ، بلکه بشریت به وجود چنین جنگجویان جوانمرد!! و بی باکی!! افتخار می کند.

و عده ای هم در داخل میگویند چرا باید بگوییم مرگ بر امریکا؟....


برگرفته از وبلاگ rahebibonbast.blog.ir

نظرات (۷)

سلام

خب چرا باید بگیم مرگ بر آمریکا؟!!! من هنوز ارتباطش رو متوجه نشدم! شعار مرگ بر آمریکا شعاری مناسب فرهنگ و دین ما نیست! شما اگه گفتی مرگ بر آمریکا باید انتظار داشته باشی مرگ بر ایران هم بشنوی و وقتی من دوست ندارم که کسی به میهن عزیزم توهین کنه نباید به میهن دیگران هم توهین کنم و به قول معصوم آنچه برای خود ناپسند میدانی برای دیگران هم ناپسند بدان و این نه تنها مبنای شرعی داره که حتی مبنای انسانی هم داره و به قول معروف اول ی سوزن به خودت بزن بعد ی جوال دوز به مردم! وقتی ما شعار توسعه انقلاب و اندیشه انقلابی رو میدیم و از این حرکتا می کنیم نه تنها انقلاب رو صادر نکردیم بلکه به دستان خودمون باعث مرگ اون میشیم.

دوست عزیز، هدف وسیله رو توجیه نمیکنه!

پاسخ:
حسین آقای عزیز بارها در محافل عمومی گفته شده است که مخاطب  مرگ بر آمریکا اشخاص ظالم و ضد عدالت دولت آمریکا هست،نه خود مردم آمریکا.و یادمان هست که  ﺟﻧﺑش وال اﺳﺗرت که به نوعی جنبش ضد استکبار بوده است،خود مردم آمریکا بر علیه دولت مردانشان شعار دادند.
حال باید دید که کدام یک از دولتهای دنیا به دنبال توسعه حق و عدالت هستند و کدام از دولتها به دنبال استعمار و منافع شخصی هست تا بر علیه آنها قیام کرد...

دوست عزیز بنده میدونم منظور اصلی این شعار چیه ولی مهم اینه که این شعار رو هر کسی هر جای دنیا میشنوه اعم از آمریکایی یا غیرآمریکایی برداشتی که داره اینه که داره به کشوری توهین میشه. مگه ما میمیریم قبل از کلمه "آمریکا" از کلمه "دولت" یا "سیاست" یا ... استفاده کنیم؟!! چرا چند ساله پافشاری الکی روی این شعار میکنیم و اصلاحش نمیکنیم تا زبانمون با دلمون یکی بشه؟ از طرفی شعار صدور انقلاب میدیم و از طرفی بعضی کارامون جای تامل بسیار داره!

اصلا خود شما به عنوان ی ایرانی خوشت میاد کسی بگه مرگ بر ایران؟ ولو اینکه منظورش حکومت ایران باشه (فرض کن هیچ تعلقی به حکومت نداری)

برادر من خدا رو خوش نمیاد. واقعا تعجب میکنم! واقعا این شعار دون فرهنگ و مذهب ماست. امام حسین گفت اگه مسلمان نیستید آزاده و جوانمرد باشید. از آزادگی و جوانمردی به دوره که اون چیزی رو که برای خودمون نمی پسندیم در حق دیگران روا داریم.

خدای دنیا و عاقبت همه ما رو اصلاح کنه، ان شاءالله

پاسخ:
با تشکر فراوان از ابراز نظرتان،ان شاالله بتوانیم بیشتر از صحبتهایتان استفاده کنیم.

بنظر شما شعار  down with usa از زبان چه کسانی خارج می شود؟ آیا تنها وتنها از زبان ایرانیان گفته می شود و یا از زبان خود آمریکایی یا غیرآمریکایی هم گفته می شود؟

از زبان غیرآمریکایی ها هم شنیده میشه. ولی خب این که دلیل موجه ای نیست برادر من! توی آمریکا هم ممکنه بعضا شنیده بشه که البته با توجه به بافت چند ملیتی و مهاجرپذیرش دور از انتظار نیست ولی قطعا خود آمریکایی ها این شعار رو نمیدن.

اصلا این چه معیاریه؟! آیا خط کش و شاخص ما بایستی عملکرد سایر انسان ها باشه یا دین و فرهنگ و اخلاق؟! خط کش ی مومن یا مسلم بایستی فقط دین باشه. بنده در 2 کامنت قبلی به وضوح چرایی اشکال این شعار رو از نظر شرع و عقل و فرهنگ و اخلاق عرض کردم و از شما سوالاتی پرسیدم بلکه محسوس تر متوجه چرایی این رفتار غلط بشید ولی جوابی نشنیدم

پاسخ:
دلیل این سوالمون این بود که بعضی از الفاظ شاید مخاطب عامی داشته باشد ولی در عرف مردم دنیا مخاطبش خاص می شود.لذا شاید صورت عقلانی و شرعی آن عوض شود.

از منظر شرع هم تا حالا نشنیده ام که عالمان دینی از این شعار استفاده نکند لذا در این گونه مسائل که اشراف کامل ندارم سعی میکیم رجوع کنیم به متخصص آن (که همان سیره و عمل مراجع هست)

البته سوال دیگه ای هم هست که اگر مردمی متوجه شوند که مسئولین آنها ظالم و جنایتکار هستند ولی توجه نکند و اقدام حدی و  عملی برای رفع ظلم نکند،چه توقعی از مردم مظلوم و ستم دیده دنیا ،نسبت به این مردمی که در مقابل ظلم سکوت کردن،وجود دارد؟آیا نباید انزجار خود را بازگو کنند؟

البته باز اشاره میکنیم که در دنیا ، آمریکا نماد استکبار و استعمار و جنگ افروزی دارد،لذا مرگ بر و یا down with هدف و نشانه استکبار می باشد نه محدوده جغرافیای و همه مرو بلکه مخالب آنهای هستند که به دنبال گسترش ظلم و جنایت هستند

حسین اقا احساس می کنم امروز یه کمی مسائل رو تو در تو نشونیم ولی خدا کنه اگر هم به کامتان نیست حداقل اصل نظر ما رو متوجه شده بشید و گیج نشید!
سلام باشید عزیز

"دلیل این سوالمون این بود که بعضی از الفاظ شاید مخاطب عامی داشته باشد ولی در عرف مردم دنیا مخاطبش خاص می شود.لذا شاید صورت عقلانی و شرعی آن عوض شود."

1. اولاً شما می فرمایید شاید صورت عقلانی و شرعی آن عوض شود نه قطعاً! احتیاط حکم میکنه که مسلمان بر اساس شایدها دنیا و آخرت خودشو تباه نکنه برادر من. ثانیاً اگه شما با مردم کشورهای دیگه و خصوصاً آمریکایی ها صحبت یا چت کرده باشید متوجه میشید که اونها اکثراً از این شعار همون معنای ظاهریشو برداشت میکنن. چرا باید کاری کنیم که محل شبهه بشه؟!

"از منظر شرع هم تا حالا نشنیده ام که عالمان دینی از این شعار استفاده نکند لذا در این گونه مسائل که اشراف کامل ندارم سعی میکیم رجوع کنیم به متخصص آن (که همان سیره و عمل مراجع هست)"

2. بنده هم نشنیدم و ندیدم  که توی راهپیمایی ها مراجع این شعار رو بدن (البته اون مراجعی رو که دیدم رو عرض میکنم). خیلی بدیهیه که اسلام با توهین مخالفه! رجوع به متخصص ضرورتی نداره! بنده خودم توی قرآن آیه ای خوندم که اگه اشتباه نکنم این بود: به بتهای آن ها توهین نکنید زیرا آن ها هم به خدای شما توهین می کنند (امیدوارم نعوذ بالله اشتباه نکرده باشم). ولی واسه اینکه مطمئن بشیم بنده خودم از بعضی مراجع استفتاء می کنم و نتایجشو در همین جا قرار میدم حتی اگه برخلاف نظر این حقیر سر تا پا تقصیر باشه.

"البته سوال دیگه ای هم هست که اگر مردمی متوجه شوند که مسئولین آنها ظالم و جنایتکار هستند ولی توجه نکند و اقدام حدی و عملی برای رفع ظلم نکند،چه توقعی از مردم مظلوم و ستم دیده دنیا ،نسبت به این مردمی که در مقابل ظلم سکوت کردن،وجود دارد؟آیا نباید انزجار خود را بازگو کنند؟"

3. بازگو کردن انزجار راه و روش خودشو داره نه اینکه به میهن کسی توهین بشه، نه اینکه پرچم کشوری لگدمال بشه، نه اینکه پرچم کشوری سوزانده بشه! هدف وسیله رو توجیه نمیکنه!(برای بار سوم)

در ضمن این امر با اندیشه صدور انقلاب در تضاده

"البته باز اشاره میکنیم که در دنیا ، آمریکا نماد استکبار و استعمار و جنگ افروزی دارد،لذا مرگ بر و یا down with هدف و نشانه استکبار می باشد نه محدوده جغرافیای و همه مرو بلکه مخالب آنهای هستند که به دنبال گسترش ظلم و جنایت هستند"

4. قبلاً هم عرض کردم که کاری به باطن شعار ندارم بلکه ظاهر شعار غلط و غیر قابل دفاع است. در ضمن توی جملات قبلیتون غیرمستقیم و تلویحاً بیان نمودید که حتی اگه منظور شعاردهندگان مرگ بر کشور آمریکا هم باشه قابل دفاعه. و متاسفانه قشر زیادی از مردم اتفاقاً منظورشون همین ظاهر شعاره نه اون باطنی که ازش صحبت می کنید.

در ضمن بنده قبلاً سوالی پرسیدم و شما جوابی ندادید و الان هم دوباره میپرسم که چه اشکالی فقهی، فرهنگی، اخلاقی و قانونی داره که ما قبل از عبارت "آمریکا" از واژه سیاست یا حکومت یا شبیه به اینا استفاده کنیم؟ میمیریم مگه؟! تازه اینجوری هم دیگه برای سایرین محل شبهه نیست و هم به قول شما به مفهوم به اصطلاح حقیقی شعار نزدیک میشیم.

"حسین اقا احساس می کنم امروز یه کمی مسائل رو تو در تو نشونیم ولی خدا کنه اگر هم به کامتان نیست حداقل اصل نظر ما رو متوجه شده بشید و گیج نشید!"

5. با اینکه به علت اشکالات تایپی درست و صحیح متوجه جمله  آخر نشدم ولی نگران نباشید اصل و فرع نظر شما رو متوجه شدم و گیج نشدم!! من با همفکران شما هم قبلاً در این باره مفصلاً بحث داشتم و مطمئن باشید خوب متوجه منظورتون هستم، ولی ظاهراً شما متوجه عرائض بنده و امثال بنده نشدید. شما در آخر این مطلبی که توی وبلاگ گذاشتید نوشتید: "و عده ای هم در داخل میگویند چرا باید بگوییممرگ بر امریکا؟..." امیدوارم تا حدودی متوجه شده باشید خیلی از اون افرادی که مخالف این شعار هستن، افرادی مذهبی، انقلابی و وطن دوست هستند که با دلایلی مذهبی، عقلی، اخلاقی و فرهنگی مخالف شعائر و حراکتی از این دست هستند. افرادی که به توسعه شرع مقدس، اخلاق و انقلاب می اندیشن ولی این شعائر رو برای نیل به این اهداف خطرناک میبینن و از سر دلسوزی گاهی به برادران و خواهران هموطنشون توصیه و تذکری میدن تا شاید این اشکالات اصلاح بشه. دوست عزیز اگه این حقیر هم این گفتگو رو آغاز کردم هدف صرفا اصلاحی برای دنیا و آخرت بنده و شما و این مردم بود نه به کرسی نشوندن عقاید و افکارم.

بنده سوالاتی از شما پرسیدم و دوست داشتم جواب سوالات حقیر رو میدادید ولی متاسفانه کم لطفی کردید، ولی سعی کردم که جواب همه سوالات شما رو بدم.

"سلام باشید عزیز"

و همچنین.

 

 

 

 

 

  • راه بی بن بست
  • با سلام
    و تشکر از اطلاع رسانی شما دوست عزیز
    لینک وبلاگ من رو برای بفرست که بیاد تو وبلاگم جواب سوالاتشو میدهم

    سلام علیکم

    برادر عزیزم ادبیات جالبی ندارید! مگه بنده خدمتگزار شما هستم که توی وبلاگتون خدمتتون برسم تا جواب سوالاتم رو بدید؟!! یا شما شاه هستید و بنده نوکر؟! شایدم عالم و مرجعی هستید و بنده توفیق آشنایی ندارم! چه لزومی داره بیام توی وبلاگ شما اونوقت؟ مگه توی این وبلاگ مانعی دارید؟ بنده همینجا این بحث رو آغاز کردم و اگه قرار باشه ادامه پیدا کنه ترجیح میدم همینجا ادامه بدم.

    در ضمن؛

    اولاً بنده از شما سوال نداشتم و از دوست عزیز "تریبن" پرسش کردم و  فکر نمی کنم سوالام اینقدر مشکل بوده باشن که ایشون نیازی به کمک برای پاسخ داشته باشن.

    ثانیاً اگه شما علاقه وافری به جواب دادن سوالات این حقیر دارید، همینجا در خدممتتون هستم. اینجوری اگه کسی هم احیاناً این کامنت ها رو دنبال میکنه دچار سردرگمی نمیشه.

    ثالثاً پیشنهاد میکنم اگه قراره گپ و گفت رو ادامه بدیم بهتره از ادبیاتی بهتر استفاده و رعایت اخلاق کنیم. بنده با هموطن گرامی "تریبن" در کمال ادب و احترام گفتگو داشتیم. این حقیر فقط در زمانی که احساس کنم مخاطبم دارای فرهنگ مباحثه است و از روی تعصب کورکورانه و یا ادبیات نابه جا حرف نمیزنه حاضر به گفتگو هستم چون چنین محفلی راهی برای رسیدن به روشنایی میتونه باز میکنه ولی در غیر این صورت هم باعث خسران دنیا میشه و هم خسران عقبی!

    من الله التوفیق...

     

    پاسخ:
    حسین آقای عزیز این چند روز کلاس داشنیم ولی داشتیم به سوالتون بیشتر فکر میکردیم و حتی مشورت هم داشتیم پس سوالتون برامون مهم و خیلللللللللی محترمه...


    ممنون

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی