اجتماع

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صَابِرُوا وَ رَابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّه لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ

اجتماع

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صَابِرُوا وَ رَابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّه لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ

اجتماع

انسان در میان تمامى جانداران موجودى است که باید اجتماعى زندگى کند و این مطلب احتیاج به بحث زیاد ندارند چرا که فطرت تمامى افراد انسان چنین است یعنى فطرت تمام انسانها این معنا را درک مى کند و تا آنجا هم که تاریخ نشان داده هر جا بشر بوده،اجتماعى زندگى مى کرده است.
اجتماع انسانى مانند سایر خواص روحى انسان و آنچه که مربوط به او است از روز آغاز پیدایش به صورت کامل تکون نیافته تا کسى خیال کند که اجتماع نمو و تکامل نمى پذیرد نه در کمالات مادى و نه در کمالات معنوى بلکه اجتماعى شدن انسان هم مانند سایر امور روحى و ادراکیش دوش به دوش آنها تکامل پذیرفته هر چه کمالات مادى و معنویش بیشتر شده اجتماعش نیز سامان بیشترى به خود گرفته است.
هیچ شکى نیست در اینکه اسلام تنها دینى است که بنیان خود را بر اجتماع نهاده و این معنا را به صراحت اعلام کرده و در هیچ شاءنى از شؤ ون بشرى مساءله اجتماع را مهمل نگذاشته است.
* وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا *
وبلاگ گروهی اجتماع مشتاقانه منتظر نظرات و مقالات شما عزیران خواهد بود.

آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۲۸ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

دکتر ضرغامی1

داشتیم اظهار نظرهای رئیس صدا سیما رو از خبرگزاری مهر می خوندیم که به نکات جالبی برخودیم که خلاصه آن رو اینجا گذاشتیم که خواندن آنها خالی از لطف نیست :

1.

رئیس رسانه ملی امروز درباره مسایل حاشیه‌ای پیش آمده درباره پخش بازی والیبال ایران و ایتالیا توضیح داد و گفت: با توجه به گرمای هوا مشکل پخش بازی ، در سالن مسابقات در کوبا وخیم‌تر هم می‌شود!!!!!

2.

این مدیر رسانه‌ای با مزاح!!!!!!مطرح کرد: به هر حال ما تصمیم گرفتیم با همکاران فرهنگی خود در کوبا وارد مذاکره شویم تا بتوانیم لباس گرمکن و شلوار بر تن تماشاگران مسابقه والیبال ایران و کوبا کنیم تا دیگر دچار این مشکلات نشویم.

3.

وی درباره روند کنترل بازی‌های ورزشی توضیح داد:‌ اتاق پخش با هفت ثانیه تاخیر تصاویر را پخش می‌کند و حداقل 3 نفر صحنه‌ها را نظارت می‌کنند. من برای نحوه پخش بازی دوم ایتالیا و ایران از اتاق پخش تشکر کردم و گفتم کار شما از پخش مناظره‌های انتخاباتی سخت‌تر بود.

4.

وی تصریح کرد: درباره پخش تصویر جنجال‌برانگیز یک خانم در جریان مسابقه فوتبال اسپانیا و ایتالیا از تلویزیون که حاشیه هایی به همراه داشت مساله این بود که تصویر این خانم که همسر یکی از بازیکنان بود چندین بار نمایش داده شده بود که ما این صحنه ها را حذف کردیم ولی در یک صحنه تصویربردار خارجی با سرعت این خانم را نشان داد که نتوانستیم برای حذف آن کاری انجام دهیم!!!

5.

وی ادامه داد: در این جور مواقع دیگر نمی‌توان کاری انجام داد و تنها راهش این است که ما بازی را اصلا نشان ندهیم.

6.

من روز گذشته‌ با علما و روحانیون درباره موضوعی صحبت داشتم و این مسئله را نیز مطرح کردم که ما اگر بخواهیم مرّ قانون شرع را رعایت کنیم باید مسابقه روز شنبه ایران و کوبا را نشان ندهیم چون به دلیل گرم بودن هوا در کوبا وضعیت تصویرها بدتر هم خواهد شد. حالا اگر ما بازی را نشان ندهیم این تماشاگران به سراغ ماهواره‌ها خواهند رفت که این بزرگان گفتند بهترین کار این است که حتما بازی با کنترل تلویزیون پخش شود.

حاشیه نویسی:

1- آقای دکتر طبق نظرات خودتان،اطلاع دارید که تصاویر کوبا وخیم تر هست،منتظر برنامه شما خواهیم بود و قبل از ماجرا قضاوت نمی کنیم.

2-خیلی ها فرهنگ را به مزاح کشیدند البته احتمالا آقای دکنر منظور خاصی نداشته از جملات بند دوم و فقط برای شاد کردن حضار فرمودند.

3.ار واقعا سانسور کردن سخت تر از مناظره ها بوده،آیا همان توان و نیرو و بلکه بیشتر مورد استاده قرار گرفته است؟ضمنا تشکر بابت چی از اتاق کنترل شده؟یعنی برای بازی اول مسئولین و اتاق کنترل توبیخ شدند؟!

4-توجیه پخش تصویر اون زن مسابقه فوتبال اسپانیا و ایتالیا  به فرض،قبول!ولی تصویر زنان متعدد بی حجاب و کاملا رنگ و بتونه کاری شده مسابقه والیبال ایران که روی لباسشون iran نوشته بودند و متاسفانه زوم هم می شد، چی؟

5-نظر شما خواننده عزیز درباره بند5 چی هست؟!

6-آقای دکتر در بند6 فرمودید که اگر ما بازی را نشان ندهیم این تماشاگران به سراغ ماهواره‌ها خواهند رفت،بنظرتون چرا بعد از سی سال و اندی بعضی از مردم که احتمالا جمعیت کمی هم ندارند حاضرند دین ،ایمان و فرهنگشون رو برای یه بازی والیبال که فردای همون روز صدبار می تونند نتیجه و صحنهای جذابش رو ببیند،خیلی راحت بفروشند و بی حیایی رو توی خانواده هاشون ترویج کنند؟آقای ضرغامی عزیز،شندیده ایم کم کم بی حیایی داخل فیلم های شبکه آی.فیلم هم شروع شده،این شندیده ها صحت داره؟

و در انتها مطلبی خطاب به خودم:

اگر برنامه نود که میلیونی براش پیامک ارسال می کنند یه روز تعطیل بشه،بنظرتون مخاطبینش صدا و سیما رو فیتیله پیچ نمیکنند؟

و اگر برنامه دیروز امروز فردا و یا سمت خدا تعطیل بشه با اینکه خیلی هامون ناراحت میشیم،ولی چرا حاضر نیستیم حتی یه پیامک بزنیم و ابراز وجود کنیم؟

آیا این موضعه ای که در پیش گرفته ایم انفعالی نیست و با این رفتارهای ما،گفتمان انقلاب عوض نمبشه؟


 این  دوتا صوت زیر هم گذاشتیم برای دانلود: (البته بنظرمون یکمی آقا سعیدقاسمی تند صحبت کردن)

آیت الله مجتهدی

سعید قاسمی



نظرات (۴)

نقل قول از خودتان: بعضی از مردم که احتمالا جمعیت کمی هم ندارند حاضرند دین ،ایمان و فرهنگشون رو برای یه بازی والیبال که فردای همون روز صدبار می تونند نتیجه و صحنهای جذابش رو ببیند،خیلی راحت بفروشند و بی حیایی رو توی خانواده هاشون ترویج کنند؟

خاک بر سر جماعتی که با دیدن یه تماشاگر دین و ایمانشان فروخته میشود !!! این دینی که با این چیزها فروخته شود نبودش به ز وجودش است !!

بی اختیار یاد جریانی افتادم :
دو زاهد با هم در  طبیعت می رفتند و در وسط راه خانومی را دیدند که  نمی تواند از آب رد شود. یکی از زاهد ها دست این خانوم را گرفته و از آب رد کرد ... بعد از چندین ساعت دوستش در فکر بود، زاهدی که خانم را رد کرده بود پرسید در چه فکری، گفت تو چرا آن شخص را از آب رد کردی ؟
گفت : من اورا انجا از آب رد کردم و رهایش کردم ولی تو آنقدر مریض و بدبین هستی که چند ساعت هست اورا رها نکردی و در ذهنت با آن شخص درگیر هستی !!!!!!!

متاسسسسسسسسسسسسفم
پاسخ:
آقا سعید عزیز،خیلی با نظرتون موافق نیستیم.اقای خواننده!!نظر خوبی دادن(البته از نظر ما ،اینه که نظر خواننده،خوب هست ولی شاید شما نظر اوشون رو رد کنید.)

ممنون از نظرتون
  • کوشا ساعی
  • خانواده سایر دوستان رو که اطلاع ندارم ولی وقتی تو خانواده ما وسط مسابقه والیبال همچین چیزایی نشون میدن عرق شرم رو گونه هامون پیدا میشه.
    بعضی ها میگن دیگه این چیزا برامون عادی شده. خوب عزیز من نباید عادی باشه! غلطه!
    درضمن خطاب به سعید آقو: منم اگه اونجا بودم و اضطراری پیش میومد مسلما به اون حاج خانم کمک می کردم.
    پاسخ:
    یکی از دوستان میگفت فقط ست دوم را نگاه کردم،که وقتی اون صحنه ها رو نشون داد با اینکه دوست داشتم بقیه بازی رو ببینم،غیر مستقیم بهونه ای آوردم و تلویزیون رو خاموش کردم.
    ممنون از نظرتون

    دین ما،صاحب و شریعت داره.یه موقع دست زن گرفتن جایز ولی یه موقع تماشای صحنه های نامناسب و بی اعتنایی به پخش این تصاویر حرام است.ما باید پشت سر مرجع و ولایت حرکت کنیم نه با احساسات و پشت سر یه سری داستانهایی که معلوم نیست واقعی هستند یا افسانه!
    پاسخ:
    موافق هستیم.

    ممنون از نظرتون
    عرض من اینه که اینا واقعیت های زندگی هستند ... تا کی سر خودمون رو تو برف کنیم ؟؟

    مرد اونه که تو خانواده اش همه چیز رو روشن کنه و درکی بهشون بده که خودشون انتخاب کنن چی خوبه چی غلط و کدوم راه رو برن ... نه اینکه یا یه صحنه نه چندان عادی 
    عرق شرم در خانواده بر روی اعضا بشینه !! خوب این هم یه ممکلت هست که اونجوری زندگی می کنن و براشون مسئله ای نیست و این یه واقعیت زندگی هست که مردم دنیا با هم متفاوتن ... آیا این شرم بر جبین نشستن دارد ؟؟؟
    بخاطر نظر قبلیم معذرت میخوام چون بعضی اصلاحات رو نباید به کار میبردم ( تند رفتم ) ولی همچنین بر نظری که دادم استوارم ... تا کی میخواین حقیقت زندگی رو پنهون کنید و اسم این پنهون کاری رو هم بذاریم شرم !! 
    یه قانونی هست میگه "هرچی یه فنر رو بیشتر فشار بدی موقع رها کردن بیشتر میپره ! "
    بعضی ها فعلا در حال فشار هستند خدا امانمان دهد از روزی که رها شوند !!

    برادر و خواهر عزیز من ، من نه قصد بی احترامی به شما دارم و نه جسارتشو میکنم ... و ارادتم به ولایت همیشه کامل بوده و هست ... پس فکر نکنید بنده با قصدی دیگر نظر دادم ... من زیاد اهل بحث نیستم و اعصابم هم نمی کشه ولی بحث هایی که منو زیاد از کوره در ببره وادارم میکنه چیزی بنویسم !!
    باز ببخشید اگر پرحرفی کردم

    پاسخ:
    یه سوال؟

    اگر شما مسئول جامعه باشید فقط به قکر این هستید که عوارض مواد مخدر و یا مسکرات رو  اطلاع رسانی کنید؟یا علاوه بر فرهنگ سازی از ورود آنها هم جلوگیری می کنید؟(خانواده،یه نوعی یک جامعه است)




    ممنون از نظرتون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی