اجتماع

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صَابِرُوا وَ رَابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّه لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ

اجتماع

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صَابِرُوا وَ رَابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّه لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ

اجتماع

انسان در میان تمامى جانداران موجودى است که باید اجتماعى زندگى کند و این مطلب احتیاج به بحث زیاد ندارند چرا که فطرت تمامى افراد انسان چنین است یعنى فطرت تمام انسانها این معنا را درک مى کند و تا آنجا هم که تاریخ نشان داده هر جا بشر بوده،اجتماعى زندگى مى کرده است.
اجتماع انسانى مانند سایر خواص روحى انسان و آنچه که مربوط به او است از روز آغاز پیدایش به صورت کامل تکون نیافته تا کسى خیال کند که اجتماع نمو و تکامل نمى پذیرد نه در کمالات مادى و نه در کمالات معنوى بلکه اجتماعى شدن انسان هم مانند سایر امور روحى و ادراکیش دوش به دوش آنها تکامل پذیرفته هر چه کمالات مادى و معنویش بیشتر شده اجتماعش نیز سامان بیشترى به خود گرفته است.
هیچ شکى نیست در اینکه اسلام تنها دینى است که بنیان خود را بر اجتماع نهاده و این معنا را به صراحت اعلام کرده و در هیچ شاءنى از شؤ ون بشرى مساءله اجتماع را مهمل نگذاشته است.
* وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا *
وبلاگ گروهی اجتماع مشتاقانه منتظر نظرات و مقالات شما عزیران خواهد بود.

آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۲۸ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

می دانید توافق ژنو یعنی چه؟!

1. حسن روحانی در سفر استانی به اهواز:

«می دانید توافق ژنو یعنی چه؟ یعنی تسلیم قدرت های بزرگ در برابر ملت بزرگ ایران... توافق ژنو یعنی شکستن سد تحریم.»     (فیلم)

2. باراک اوباما روز گذشته (11 اسفند) در گفتگو با بلومبرگ ویو:

«در مذاکرات اخیر، اگر ما نتوانیم به مقصد برسیم برای شش ماه برنامه اتمی شان را متوقف کردیم و همه معماری تحریمهایمان همچنان موجود است. ممکن است به خاطر کاهش تدریجی محدود تحریم، اقتصادشان قدری در طی این شش تا یک سال بهبود یابد اما 95 درصد تحریمها باقی خواهد بود.

در صورت شکست مذاکرات ما در موضعی قویتر بوده و به شرکایمان از جمله روسها و چینیها و دیگران خواهیم گفت که این ایران بوده که از مذاکره شانه خالی کرده و نه آمریکا و کنگره آن و تحریمهای جدیدش ... اگرچه ایرانیها در حال گفتگو با شرکتهای نفتی و تجاری اروپایی هستند، هیچ یک از این شرکتها هیچ توافقی امضا نکرده اند چون میدانند تحریمهای ما سر جای خود باقی است  http://ww1.rajanews.com/detail.asp?id=183402

منبع: وبلاگ دست نوشته های یم داتشجو

نظرات (۴)

  • سید روح الله
  • خدا نگذره از دست کسی که بخواد کم کاری کنه تو امور کشور و کلام رهبری خدا کنه سریعا حاج حسن روحانی به خودش بیاد....دولت تدبیر و امید!!!!!
    سلام .
    انشاا... سالی که به نور فاطمیه روشن هست سالی باشه که بعضی مسئولین وا داده بسان مادر خوبی ها خودشون رو فدای ولایت کنن .
  • محمدمهدی اسدزاده
  • بسم الله
    سلام
    به روزم و منتظر نظرات شما
  • دوستدار اسلام
  • سلام قولا من رب رحیم

     

    به دنبال درخواست بسیار مهم دکتر رحیم پور ازغدی برای برگزاری کرسیه های آزاد اندیشی اقتصاد در نماز جمعه ی تهران، و عدم همکاری مسئولین ذیربط بدلیل فشارهای وارده از سوی اقتصاد دانان غیر اسلامی در داخل کشور، از شما وبلاگ نویس عزیز تقاضا داریم که به میزان توان خود مطلبی در خصوص لزوم طرح بحث های "اقتصاد قرآنی" در مهم ترین و پرتعداد ترین تریبون دینی کشور، در وبلاگ خود منتشر کرده تا از اندک اندک این مطالب در کنار هم موجی پدید آمده و به گوش تئوریسین های اقتصادلیبرال در کشور برسد تا بلکه قدمی در راستای زدودن مظلومیت و مهجوریت از قرآن برداشته باشیم.

     

    برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی نظریه های تولید شده ی اقتصاد اسلامی، می توانید به وب سایت http://www.kadamaei.ir/ و همچنین وب سایت http://reba.ir/ مراجعه نمایید.

      

    « ما تا به امروز می بایست مدل بومی اقتصاد را به دنیا عرضه می کردیم. ما باید هم کارآمدی در جهت رشد رونق اقتصاد، هم کارآمدی در جهت تأمین عدالت را به دنیا نشان میدادیم.»

    بیانات رهبری - 85 (دیدار با دست اندرکاران اصل 44)

     

    و تا به امروز هنوز...

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی