اجتماع

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صَابِرُوا وَ رَابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّه لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ

اجتماع

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صَابِرُوا وَ رَابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّه لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ

اجتماع

انسان در میان تمامى جانداران موجودى است که باید اجتماعى زندگى کند و این مطلب احتیاج به بحث زیاد ندارند چرا که فطرت تمامى افراد انسان چنین است یعنى فطرت تمام انسانها این معنا را درک مى کند و تا آنجا هم که تاریخ نشان داده هر جا بشر بوده،اجتماعى زندگى مى کرده است.
اجتماع انسانى مانند سایر خواص روحى انسان و آنچه که مربوط به او است از روز آغاز پیدایش به صورت کامل تکون نیافته تا کسى خیال کند که اجتماع نمو و تکامل نمى پذیرد نه در کمالات مادى و نه در کمالات معنوى بلکه اجتماعى شدن انسان هم مانند سایر امور روحى و ادراکیش دوش به دوش آنها تکامل پذیرفته هر چه کمالات مادى و معنویش بیشتر شده اجتماعش نیز سامان بیشترى به خود گرفته است.
هیچ شکى نیست در اینکه اسلام تنها دینى است که بنیان خود را بر اجتماع نهاده و این معنا را به صراحت اعلام کرده و در هیچ شاءنى از شؤ ون بشرى مساءله اجتماع را مهمل نگذاشته است.
* وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا *
وبلاگ گروهی اجتماع مشتاقانه منتظر نظرات و مقالات شما عزیران خواهد بود.

آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۲۸ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

با اینکه از حضور بانوان در ورزشکاه ها جلوگیری بعمل می آید و در سالنهای ورزشی بانوان نیز حضور خبرنگاران مرد ممنوع می باشد ولی گویا ارسال خبرنگاران زن و تهیه گزارش تصویری کامل از ورزش بانوان قبح این کار را بخوبی شکسته است.


با وجود ممنوع بودن پخش مسابقات ورزشی بانوان از صدا و سیما و همچنین عدم انتشار تصاویر به اصطلاح هنری و ورزشی در خبرگزاری ها و پایگاه های خبر متاسفانه برخی با بی توجهی به این مهم نسبت به انتشار تصاویر بانوان ورزشکار با وضعیت نا مناسب و بعضا غیر شرعی در فضای اینترنت اقدام می نمایند.

در تازه ترین آن یکی از خبرگزاری های رسمی که وابسته به یکی از نهادهای انقلاب اسلامی است تصاویری بسیار زننده از دیدار دوستانه تیم هندبال بانوان نوجوان را در گزارش تصویری خود منتشر نموده است. گرچه این اتفاق در این خبرگزاری مسبوق به سابقه نیز بوده لیکن انتساب آن به یکی از نهادهای مهم انقلاب اسلامی و  بی توجهی مدیران آن جای تعجب دارد.

با اینکه از حضور بانوان در ورزشکاه ها جلوگیری بعمل می آید  و در سالنهای ورزشی بانوان نیز حضور خبرنگاران مرد ممنوع می باشد ولی گویا ارسال خبرنگاران زن و تهیه گزارش تصویری کامل از ورزش بانوان قبح این کار را بخوبی شکسته است.

مراجع عظام تقلید بارها نظرشان را در خصوص حضور بانوان در عرصه های ورزشی اعلام نمودند اند و با اینکه بعضاً مخالفتی با ورزش بانوان در فضاهای سرپوشیده و دور از نگاه نامحرمان نشده و حضور بانوان تنها در حضور خود آن ها و دور از دید نا محرم بلا اشکال عنوان شده  ولی به این نکته باید توجه نمود که انتشار تصاویر آنان قطعاً تفاوتی با حضور بانوان در مقابل نامحرمان نخواهد داشت. 

در پایان به دلیل نا متعارف بودن تصاویر بصورت تارشده آمده است و از نهادها مسول برخورد با ناهنجاریهای رفتاری در کشور انتظار می رود با بررسی و نظارت خصوصاً بر خبرگزاری ها و پایگاه هایی که وظیفه  فرهنگی و انقلابی بر عهده دارند از اینگونه خطاها جلوگیری بعمل آورند.

 
 


منبع :پایگاه خبری تحلیلی خبر نو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی